LOhuizen

Over het project

WOOW
De Aardbei is een bijzondere plek! Socius heeft voor Almere het WOOW concept ontwikkeld; dit staat voor Wonen, Ontmoeten, Ontspannen en Werken. Naast de appartementen en studio’s worden er straks bij De Aardbei namelijk ook een horecagelegenheid, werkplekken voor ondernemers, en zelfs een collegezaal gerealiseerd!

Wonen
Per september 2018 zijn de 82 woningen van De Aardbei opgeleverd. Het pand, dat al veel functies heeft gekend, is hiervoor verbouwd. De woningen zijn dus niet nieuwbouw, maar transformatie. Als bewoner van De Aardbei kun je straks samen met je buren gebruik maken van het gezellige meeting point en de andere ruimtes van De Aardbei. Samen gaan alle bewoners voor een veilige en gezellige thuisbasis!

Voor wie zijn de woningen van De Aardbei?

Wonen bij De Aardbei is voor enthousiaste studenten & starters die op zoek zijn naar een eigen plek in een levendig woonproject. Een deel van de woningen van De Aardbei is bestemd voor bewoning door buitenlandse studenten, en in enkele woningen zijn kwetsbare jongeren gehuisvest. Door het samen wonen en leven kunnen bewoners werken aan een gezellige community waarin ieders eigen inbreng voorop staat!

Om voor iedereen een fijne thuisbasis te creëren, zijn de bewoners van De Aardbei geselecteerd op hun motivatie. Van élke bewoner verwachten we dat die zich als een goede buur opstelt naar zijn of haar medebewoners, zodat iedereen zich thuis voelt en openstaat voor elkaar. Als bewoner kun je je ook nog extra inzetten voor De Aardbei zodat de community een groot succes wordt.  Dit kan op veel verschillende manieren, alle met een gepaste vergoeding. Deze extra inzet noemen wij zelfbeheer: alles wat door bewoners kán worden georganiseerd, wórdt door bewoners georganiseerd!

Zelf beheren

De dagelijkse gang van zaken in het pand wordt geregeld door het beheerteam. Voor bewoners, door bewoners! Lees hieronder meer over het beheerteam.

Het beheerteam is verantwoordelijk voor zowel het sociaal als het algemeen beheer van het project. Onder sociaal beheer valt alles wat nodig is om een fijne, veilige, schone en leefbare woonplek te creëren en te houden. Alle andere dagelijkse werkzaamheden noemen we het algemeen beheer. Dit is bijvoorbeeld de werving en selectie van nieuwe huurders, het afhandelen van onderhoudsverzoeken en het bijhouden van de e-mail en social media. Deze taken worden uitgevoerd door de leden van het beheerteam.

Beheerders worden opgeleid en begeleid door Socius en worden beloond met een gepaste vergoeding.

Ben je benieuwd naar de verschillende functies? Kijk hier rechts (of, als je op je mobiel kijkt, hieronder) op de pagina.

Heb je vragen over het (zelf)beheer of de verschillende functies? Stel je vragen door een bericht te sturen naar info@de-aardbei.nl.

LOhuizen

De beheerders!

Pandbeheerder

Het pandbeheer is verantwoordelijk voor de hygiëne, veiligheid en leefbaarheid van het project. De pandbeheerder heeft veel contact met de bewoners, lost (sociale) problemen op en draagt bij aan de sociale cohesie. Daarnaast geeft het pandbeheer leiding aan het gangbeheer, het terreinteam en het schoonmaakteam.

Technisch beheerder

De voornaamste taken van de technisch beheerder zijn het aanpakken en afhandelen van zaken op onderhoudsgebied en contact daarover houden met bewoners. Hierin geef de technisch beheerder leiding aan het klusteam.

Gangbeheerder

Voor het beheer op gangniveau zijn er in De Aardbei gangbeheerders! De gangbeheerders zijn het eerste aanspreekpunt voor hun ganggenoten en zorgen ervoor dat de verdieping gezellig en netjes blijft. Ook houd ze zich bezig met de sociale cohesie van de groep: ze zorgen dat er leuke dingen worden ondernomen!

Terrein- & schoonmaakteam

Vind jij het belangrijk dat gemeenschappelijke ruimtes als de entree en gangen veilig en schoon blijven? Heb jij groene vingers, en wil jij je inzetten voor het groen houden van de aankleding van De Aardbei? Ga dan aan de slag binnen het terrein- en schoonmaakteam!

Klusteam

Ben je een Handige Harry (m/v) of heb je zin om wat op te steken op onderhoudsgebied? Ben je niet bang je handen vies te maken? Als klusser houd je je bezig met klein onderhoud. Denk bijvoorbeeld aan sloten en lampen die vervangen moeten worden of andere klusjes. Binnen het team is veel ervaring aanwezig waardoor je als klusser veel kunt leren!

Horecaruimte te huur!

In ons pand in Almere komt een bedrijfsruimte vrij. Deze ruime locatie biedt mogelijkheden voor horecagelegenheid, zaalverhuur en eventueel kantoorruimte.

Indeling
Via de glazen draaideur en metalen trap kom je via de entree links van het pand direct in de ruimte. Links van de entree bevindt zich de collegezaal met zitgelegenheid. Rechtdoor vind je de ruimte die je kunt uitbreiden tot horecagelegenheid. In de ruimte bevinden zich diverse mogelijkheden tot het exploiteren van horeca en/of zalen verhuur.

Links achterin de zaal bevindt zich de ruimte waar verschillende kantoorgelegenheden of ontmoetingsplekken gerealiseerd kunnen worden. Ook is er de mogelijkheid een horecakeuken in een van de ruimtes te laten bouwen.

Bijzonderheden
– Unieke locatie 3 minuten lopen van Almere stad centrum
– +/- 800 m2
– unieke collegezaal met beamer
– 4 ontmoetingsruimtes met stijlvolle glazen kantoorwanden
– Er zijn al geïnteresseerde die een aantal zalen willen huren
– in overleg veel mogelijkheden

De horecaplek is vrij van leverancier- en brouwerijverplichtingen. Verder zijn er geen vaste medewerkers in dienst.

Zitplaatsen/metrage

  • Bedrijfsruimte: totaal ongeveer 800m2
  • De huurprijs in overleg

Meer informatie ontvangen?

Neem contact op met projectleider Milan Workala via: m.workala@sociuswonen.nl of bel naar 030-3020364